Bieger, Thomas

Marketing Concept - The St. Gallen Management Approach

Select ISBN: 978-3-8252-4464-4

UTB M 3995
1. Auflage 2015
184 Seiten, 94 Figures
kartoniert, 15 x 21.5 cm, 282 g
Haupt Verlag
CHF 29.90 (UVP) / EUR 22.99 (D) / EUR 23.70 (A)

This book presents marketing and business processes as an integral part of the St. Gallen Management Model. The book addresses relevant topics such as market analysis, marketing planning, marketing strategy, positioning, application of marketing tools, product design, price, distribution and communication policy, service provision, innovation and controlling processes.
This book aims at students in the first year as well as at practitioners who wants to obtain a quick overview of this field. It provides a tight introduction into the field of marketing and puts the added value in the center of a market-oriented management approach.

Thomas Bieger
Thomas Bieger, Prof. Dr., Ordentlicher Universitätsprofessor für Betriebswirtschaftslehre mit besonderer Berücksichtigung des Tourismus, Direktor des Instituts für Systemisches Management und Public Governance der Universität St. Gallen. Co-Leiter des Bereichs Marketing, Dienstleistungs- und Kommunikationsmanagement der HSG (2001–2010), Dekan der betriebswirtschaftlichen Abteilung der Universität St. Gallen (2003 –2005). Rektor der Universität St.Gallen seit 2011.

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